U hrvatsku stižu Hello Kitty vina, najgori marketinški koncept koji je vinska industrija uopće mogla iznjedriti
Na hrvatsko tržište stiže nova marka pjenušaca Hello Kitty, talijanske obiteljske vinarije Torti iz Pavije. Oltrepo Pavese gdje se nalazi Torti, jedna je od najinferiornijih talijanskih vinskih pokrajina. A brend Hello Kitty nije, kako biste logično mogli pomisliti, marka dječjih bezalkoholnih pjenušaca, već naziv pjenušaca proizvedenih charmat metodom i vina lansiranih 2016. godine.
Osim rose pjenušaca, u Hrvatsku stiže i Tortijev Hello Kitty pinot noir. Torti još proizvodi prosecco, limitiranu seriju rose pjenušaca u numeriranim bocama, pinot grigio i bijelo vino od crnog pinota. Hello Kitty u hrvatsku uvozi tvrka Valentić iz Sesveta.
Kako piše na web stranici vinarije, linija osmišljena u suradnji s tvrtkom Sanrio, vlasnikom marke Hello Kitty, su “fashion” vina koja, naravno, ciljaju na žensku publiku, točnije na generaciju žena koja je odrasla s Hello Kitty zalijepljenom na svakom kvadratnom centimetru svoga postojanja, pa Torti računa na njihovu nostalgiju. Ili kako je u jednoj hrvatskoj prezentaciji ovih vina “Svi omoti ovih pjenušaca kao i Pinot Noira zasigurno će privući žensku publiku koja sa sjetom gleda na prošlost i djevojaštvo. Uz pjenušce i vino vinarije Torti njihova će sjeta zasigurno biti ugodnije i lakše preboljena.” Druga potencijalna skupina ljubiteljica Hello Kitty vina više je camp, riječ je o odraslim ljubiteljicama Hello Kitty brenda.
PR članci koje su mainstream portali na Tortijevim ciljnim tržištima objavljivali prošlog Božića kad su na tržište izbacivali nova vina, zvuče kao da je riječ o jako popularnim vinima. No, publika Hello Kitty je zapravo mala niša unutar zaista golemog, rastućeg globalnog tržišta pjenušavih vina, primjetna uglavnom na društvenim mrežama, što je i logično jer Hello Kitty spadaju u novu kategoriju vina koja se kreiraju za Instagram i modne portale.
Lifestyle vina nisu novost u vinskoj industriji, eksplozija rosea temelji se na ovom marketinškom konceptu. Vinski marketing evoluira u zanimljivim smjerovima, što se posebno vidi zadnjih godina s rastom malih neovinsih vinarija koje proizvode biodinamička vina i s otkrivanjem dosad zanemarenih vinskih regija.
Nekonvencionalni marketinški iskoraci još su češći u kategoriji trendi vina poput Chateau d’Esclansova Whispering Angela i Palma ili francuskih pjenušaca Luc Belaire. Ali tu je riječ o dobrim do izvrsnim vinima i dobro ciljanim kampanjama koje imaju stila.
Slučaj Hello Kitty, međutim, neizbježno podsjeća na ona grozomorna španjolska plava vina M Chardonnay Azul koja su se svojedobno prodavala u nekim zagrebačkim kafićima. Promocija inferiornih vina kroz takve kičaste koncepte po cijenama od 30 dolara naviše, najgora je poruka koju vinska industrija može slati o sebi.


