Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Pitanje za hrvatske mesare: Zašto 99 posto mesa u mesnicama i supermarketima izgleda kao da ga je obradio Fred Kremenko?

meso-domace

Danas smo za nedjeljni ručak imali velike bečke odreske. Šnicli su bili skoro savršeno pohani, hrskavi, s malim mjehurićima. Sama teletina bila je, međutim, mjestimično opterećena žlicicama, što se u klasičnom bečkom baš ne bi smjelo dogoditi. No, nedjeljnji je wienerschnitzel bio, srećom, tek minijaturni primjer jednog od strukturalnih problema hrvatske mesne industrije.

adsense_content_v3

Hrvatski mesari potrošačima redovito isporučuju neobrađeno meso. Teleći su kotleti redovito puni elastina, kolagena i viška masnoće, pa se oko njih prije termičke obrade morate truditi kao da čistite oboritu ribu. Biftek, s prosječnim cijenim od 200 do 220 kuna za kilogram, baš se uvijek prodaje s nejestivom srebrnom opnom koju će vaš mesar ukloniti tek ako to izričito tražite.

Kad je riječ o manje skupim komadima mesa, kod kuće ih možete učiniti zaista užitnim jedino ako ste završili napredni mesarski tečaj. Steakovi koji se komadno prodaju u supermarketima uglavnom su polujestivo žilavi.

Hrvatska mesna industrija mogla bi biti jedna od najuspješnijih u zemlji. Hrvatska goveda ili strana goveda dohranjena u Hrvatskoj, uspješno se prodaju na mnogim svjetskim tržištima, od Libanona do Italije. Hrvatska načelno ima dobre uvjete za što prirodniji uzgoj stoke.

Međutim, hrvatska medna industrija pada na konfekcioniranju mesa. Meso u hrvatskim mesnicama jednako je primitivno obrađeno kao prije tridesetak godina,  Ono nije jeftino, a za krajnjeg je potrošača tek poluupotrebljivo.

Hrvatske mesnice valjda su jedini segment domaće prehrambene industrije koji u ovom stoljeću nije napredovao ni za milimetar. I kad se hrvatski stočari i mesari žale na teško stanje u svom biznisu, prvo bi morali razmisliti o tome što isporučuju krajnjim potrošačima.

Pravo je čudo da se tako nepažljivo, amaterski i neprivlačno obrađeni i prezentirani proizvodi uopće uspijevaju prodati. Hrvatska industrija svježeg mesa zaostala je u vremenu Freda Kremenka. Ako nastavi gubiti tržište, to će biti i zato što se nije kadra promijeniti i kupcima ponuditi bolje obrađeno, kvalitetnije i privlačnije prezentirano meso.

Zaista je skandalozno da svi mesari u Hrvatskoj misle da smiju prodavati čak i biftek sa srebrnom opnom i vanjskim nakupinama tvrde, netopive masnoće. A neki se mesari vrijeđaju i gunđaju kad se usudite tražiti da vam očiste biftek.

aqua-panna-sidebar
ulje-2021-naslovnica

Pitanje za hrvatske mesare: Zašto 99 posto mesa u mesnicama i supermarketima izgleda kao da ga je obradio Fred Kremenko?

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min