Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Ready to drink alkoholna pića prodaju se bolje od votke i gina. Tu kategoriju više ne smijemo podcjenjivati

ready-to-drink

Kategorija RTD (ready to drink) unaprijed zamiješanih pića spremnih za konzumaciju, jedna je od onih koje uglavnom smatramo neozbiljnima, ali izgleda da smo u krivu. Popularnost im toliko raste da se predviđa kako će prodajom prestići čak i vina na svjetskoj razini. Ma koliko nam se činilo nemoguće.

adsense_content_v3

Koktele i ostala miksana alkoholna pića obično poistovjećujemo s atmosferom umjetnosti barske kulture. Kod kuće ih danas rade tek poneki, iako su gotovo sva bolja domaćinstva na zapadu 1950-tih i 60-tih imala shaker, čaše za koktel, miksala Martini i highball ili barem štrcnula sodu u svoj whisky.

Zamjena, ne baš dostojanstvena, pojavila se davno. Još prije tridesetak godina smo u američkim i njemačkim dućanima znali kupiti Whiskey&Colu i Sgt. Pepper u limenkama. Budimo otvoreni, radilo se o prilično nezanimljivim i lošim kopijama pravih koktela koje se pilo na terevenkama.

Ipak, prije nekoliko godina na tržištu su se pojavile ambicioznije, daleko kvalitenije varijante mikseva, koje smo mogli kupiti i na hrvatskom tržištu (na pamet nam padaju ljetni kokteli Mia iz porfelja velikog Freixeneta ili MG Spirits Mojito i Gin&Tonic). Od 2016. u svjetskoj ponudi ih ima sve više i rastu gotovo nevjerojatnom brzinom.

Pravi hit u RTD kategoriji pojavio se gotovo na prepad. Već smo pisali o posebnoj kategoriji hard seltzer gaziranih alkoholnih pića (Zagrebačka pivovara i WAI Moment Molson Coorsa) koja su bez sumnje hit kakav nije viđen u povijesti. Rast koji dostiže gotovo 150 posto godišnje (daleko više od vina ili piva) nitko nije očekivao, a pogotovo kad znamo da se radi o prilično banalnoj ideji: aromatiziranoj gaziranoj vodi pojačanoj alkoholom.

I dok čekamo precizne analize za 2021. godinu, dovoljno je znati kako se očekuje da će 2025. RTD postati apsolutni vladari jakih alkoholnih pića, ozbiljno iznad vodke i korejskih sojua. Ne bi se, dakle, čudili onim prognozama već ovogodišnjeg prestizanja prodaje vina na svjetskoj razini.

Odgovor na pitanje gdje leži tajna tolikog uspjeha jednako je jednostavan: u novim navikama i, tko bi rekao, Covid-19 pandemiji. RTD su gotovo savršena pića za uživanje kod kuće ili na otvorenim prostorima. Posebno kad se radi o mlađim generacijama.

aqua-panna-sidebar
ulje-2021-naslovnica

Ready to drink alkoholna pića prodaju se bolje od votke i gina. Tu kategoriju više ne smijemo podcjenjivati

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min