Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, kaže da gosti u Hrvatskoj troše samo 100 eura dnevno. Za to opravdano krivi apartmanizaciju
U razgovoru za Jutarnji list Veljko Ostojić iznio je dosta porazan podatak o potrošnji turista u Hrvatskoj. Ostojić kaže da kod nas gosti troše prosječno 100 eura dnevno, a u Francuskoj 250. Veljko Ostojić bivši je ministar turizma i sadašnji direktor Hrvatske udruge turizma, pa treba pretpostaviti da zna što govori. Gospodin Ostojić za tako je slabu potrošnju ispravno okrivio strukturu smještaja na obali.
adsense_content_v3
Ponovimo, na Jadranu tek 14 do 15 posto ukupnih smještajnih kapaciteta čine hoteli, dok sve ostalo otpada na privatne apartmane i na kampove. Potpuno je jasno da bez mnogo više hotelskih soba visoke kategorije hrvatski turizam ne može napredovati. Ogromna prevlast privatnih iznajmljivača u strukturi smještaja glavni je strateški problem hrvatskog turizma. Za takvo su stanje odgovorne državne, ali i lokalne vlasti koje su duty free poreznom politikom prema iznajmljivačima stimulirale apartmanizaciju Hrvatske. Ugostitelji vrlo dobro osjećaju razliku između gostiju više kupovne moći i tipičnih hrvatskih gostiju. Naime, u vrijeme pandemije kad se nije smjelo putovati preko oceana i na neke druge udaljenije destinacije, Jadran su preplavili gosti koji zaista mnogo troše. Nikad se u Hrvatskoj nije prodalo toliko šampanjaca i skupih uvoznih vina kao u ljeto 2021. i 2022. godine.
Ove sezone gosti koji puno troše otputovali su na svoja uobičajena luksuzna odredišta, a Hrvatsku su se vratili gosti koji troše stotinjak eura na dan. Tako će i ostati, dok se u Hrvatskoj ne otvore zaista luksuzni međunarodno prepoznatljivi hoteli, dok ne dobijemo još desetak Michelinovih zvjezdica (i najmanje dva restorana s dvije zvjezdice) i dok se ne otvore klubovi koji će bar donekle moći konkurirati Mykonosu. Apartmansko-mediokritetski kapaciteti hrvatskog turizma definitivno su iscrpljeni.


